Två systrar ger tips på mat, recept, resor, restauranger och annat som gör livet lite soligare!

..



onsdag 5 maj 2010

Provlagningsdag!






Idag har jag provlagat massor av recept för en större ledande mattidning. Jättekul! Att provlaga är bland det roligaste jag vet i jobbväg. Dels att man får prova på att laga så många recept som man annars aldrig skulle få tid till, dels att man måste klura ut fel och brister i recept innan man lagar upp dem. Det gör jobbet väldigt kreativt och intressant. Sen är det ju aldrig fel att man får provsmaka allt efter att man lagat upp det;)

Jag tänkte även knyta ihop påsen från bufféjobbet jag gjorde förra veckan med att visa några bilder därifrån.
Dels hur köksbänken brukar se ut under all matlagning (kaos:)), och hur menypappret brukar se ut efter två dagars matlagning...

Här kommer ett recept på en röra jag gjorde då som är jättegod till bröd, potatis, pasta, fisk....ja den är väldigt allsidig!


Basilika & fårostcréme


1 kruka basilika
1 pkt fårost, grovt hackad
ca 1 dl philadelfiaost
ca ½ dl olivolja
½-1 vitlöksklyfta, grovt skivad
skal & saft av ½ lime

Mixa allt med stavmixer eller i matberedare. Smaka av med salt och peppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar