Två systrar ger tips på mat, recept, resor, restauranger och annat som gör livet lite soligare!

..



tisdag 13 april 2010

A Blueberry Lifestyle!

Har ni som jag dragits med en förkylning ett längre tag? Man blir så trött och håglös och vill inget hellre än att kickstarta kroppen på nytt!
På lunchen idag gjorde jag därför ett besök på inspirerande butiken Blueberry , som idag finns både på Sibyllegatan, Birger Jarlsgatan och inne på NK.( Bor man inte i Stockholm finns en nystartad webshop.)
Efter att ha intagit en nyttig och smarrig lunch bestående av färskpressad ekologisk juice och en god färskostwrap (de bakar sitt egna nyttiga bröd) så betraktade jag utbudet bland deras produkter. Det var fyllt av härligt hälsosamma alternativ, bl.a olika sorters musli. Jag som älskar yoghurt till frukost har därför bestämt mig att göra min egna musli tills imorgon!
Har nu framför mig lite olika spännande ingredienser bl.a: gojibär, tranbär, cashewnötter och dinkelflingor.. Jag lovar så klart återkomma med recept och resultat!
Bild 1 Blueberry butik


Bild 2 Sonicwalker

Bild 3 Ginkgo7


Bild 4 jules:stonesoup

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar